Tuesday, October 4, 2011

Petknode - The Black Parade for Cats.

what the bloody hell Petknode is? well pada sape yang tak tahu PETKNODE adalah suatu kedai yg menempatkan kucing2 ataupun dipanggil cat boarding yg mengenakan caj untuk service penjagaan,makanan dan sebagainye.Dalam erti lain, hotel kucing la lebih kurang. so ape benda yang menyakitkan hati bile cerita pasal Petknode ni?

Kezaliman PETKNODE - pada musim raya bulan lepas ramai pet owner menghantar kucing kesayangan mereka di nursery ni. ramai yang tak menyangka Petknode ini rupanya indah khabar dari rupa. depan memang cantik tp kat belakang tak ubah mcm ladang khinzir. disitulah kucing2 yg bersih dr dosa ini ditinggalkan tanpa jagaan makan minum apatah lagi membersihkan najis2 mereka. mengikut sumber2 yg dipercayai, hampir 300 ekor kucing dikurung dan dizalimi sehingga ada yg kurus kering,dapat penyakit and worst, MATI dalam keadaan yg menyayat hati.

Antara kucing2 yg menjadi mangsa animal abused Petknode.

salah seekor kucing yang mati dan melekat di besi cage
(dipercayai baru sahaja dilahairkan)

Kucing kat jalanan pun tak sekurus ni.


selepas dua minggu ditinggalkan di pusat jagaan, passers by yg lalu di depan kedai Petknode ni terdengar rintihan kucing2 ini seolah2 meminta pertolongan. Dengan bantuan oarang ramai,dan juga pet owners mereka segera memecahkan pintu masuk kedai ini untuk menyelamatkan kucing mereka. keadaan pilu menyelubungi sekitar kedai apabila melihat 300 kucing yg diseksa hidup2 tanpa makanan,air dan sangkar yg selesa. 

pet owners dan volunteers yg berani memecah masuk permis
bg menyelamatkan kucing2 yg dikurung.

tak lama selepas kejadian tu para pencinta haiwan,pet owners dan juga persatuan yg berkenaan pergi ke balai dan membuat laporan polis, maka tertangkap la dua orang penyangak yg berlagak macam manusia tp sebenarnya perangai lagi haram dari binatang yg haram.

baguslah dua2 gomok masuk jail kurus la korang,stupid asshole!

jadi,nak salahkan sape?
pet owners cuma nak bagi yg terbaik pada kucing dorg. maksud aku sape je
menyangka semua ni akan terjadi pada kucing dorg?

well.
aku belum pernah menyamakan manusia jahil mcm ni sebagai "binatang"
sbb aku th binatang lagi bagus dr dorg.
binatang pon makhluk Allah yakni ade hak yg sama rata dengan manusia,
so be fair people. be fair.



p/s : people please Share this page with your friends so we have enough support to petition the government for tougher measures against animal abuse. 






No comments:

Post a Comment